:: web časopis o penjanju :: 24. travnja 2024. @ 01:57

Smjerovi 8a i>

Reportaže:::  datum:: [06/02]  autor::  Zoran Brešan

Issa iliti Vis

Nakon intervjua sa Matanom saznajem da se na otoku Visu, u Komiži, radi novo penjalište. Ajd' baš super! Odmah smo se Joke the kolumnist i ja "organizirali" i u nedjelju krenuli put Visa, jer reportaža je reportaža...a ovdje i tako cvijeta more pa ću se usput i okupat.

Ukrcali smo se na prvi trajekt koji je iz Splita išao za Vis u 11:30 i u Visu bili oko 14h. Zatim smo se autobusom prebacili do Komiže gdje je započela avantura. Sunce je pržilo u svih 16. Od stanice smo išli put rive i odmah zastali kod turističke agencije koja mi je simpatično izgledala. Malo smo razgovarali sa njima i budući da mi se njihov rad, način i pristup jako svidio spomenut ću ih i tako im napravit malenu reklamu.

U razgovoru sa Zvonkom Brajčićem i Pinom Vojkovićem saznajem da se u programu Alternature, čije web stranice možete pogledati na (www.alternatura.hr), mogu pronaći slijedeći sadržaji: Jahanje, treking, speleologija, ronjenje u vulkanskom trokutu (Komiža-Jabuka-Palagruža), paragliding, obilazak otoka kombijem ili brodom oko otoka, vožnja jedinom preostalom falkušom i sl. Posebno ističu program 10 kamina gdje se gosti uz avanturu i dobru spizu upoznaju sa običajima otoka. Domaćini cijeli dan provode sa svojim gostima i garantiraju im dobru zabavu.

Nakon kratkog druženja sa Alternaturom prošetali smo malo preko mista i otišli do plaže na kupanje. More je bilo čisto, bistro, ali po meni malo previše toplo pa sam se osvježavao zaronima do hladnijih predjela.

Prošlo je pet popodne, malko je palo sunce pa smo se zaputili put penjališta. Išli smo pješke, naravno. Do penjališta smo skoro isparili od vrućine, a zadnje dvi čoše nas je spasio fantom s malim divom. E baš mu fala!

Na penjalištu smo zatekli naše marljive penjače koji su već tijekom jutra zabušili 7 smjerova. Pogađate li tko su oni?! Irena Palošek-Vrsalović, Ivica Matković, te Boris Čujić. Nismo ih puno smetali, osim što smo od Čuje posudili dio opreme koji nam je nedostajao za sigurno penjanje. Sitnice - konop i 10-ak kompleta.
Testirali smo dva smjera težine oko (7+/-8), a onda nas je zahvatio mrak.
Zapravo u ovom dijelu teksta brzam kako vam ne bi trebao reći da sam van svake forme i kondicije, pa ću se usredotočit na penjalište.

Penjalište je smješteno odmah uz novu cestu koja povezuje Vis i Komižu i to na djelu ceste koji je puno biliži Komiži - čitavih 10, 15, 20 ne znam ni sam koliko čoša tj. zavoja ili okuka. Prestao sam "mjeriti" onda kada je prošao gušter preko ceste, a ja sam mu viknuo - mijaouuuu. Valjda zbog jakog sunca, ali nikad se (ne)zna.
Natrag na penjalište. Od glavne ceste skrenete na makadam i nakon kojih stotinjak metara dođete ispod novih smjerova. Mislim da su ovaj kratki tekst i fotke dovoljne za snalaženje.

Do sada je ukupno napravljeno 10 kratkih sportskih smjerova, težine od (4) do nekih (8), te dva više dužinska. Smjerovi su uredno i jako gusto zaspitani, rekli bi školski, tako da nema frke za padanje i ukapčanje, a sidrišta su prva liga.

Pao je mrak, a jaaaako slaba povezanost Visa sa kopnom nas je natjerala da prespavamo, negdje. Naši spasioci su stigli po nas kasno navečer te nas prebacili u mjesto Rukavac koje je smješteno na jugoistočnom dijelu otoka, a udaljeno je 9 km od luke Vis. Tamo smo prespavali, u apartmanima Petrić i na tome smo im jako zahvalni.

Ujutro smo otišli na kupanje u uvalu Srebrena koja se nalazi nedaleko od apartmana i izguštirali se u prekrasnom i osvježavajućem moru. Saznajem da jedini trajekt koji vozi danas prema Splitu ide u 12:30 pa se žurno pakujemo i odlazimo.

Izradom ovog penjališta Vis postaje nezaobilazna turistička destinacija za one koji vole aktivni odmor, a jedan dan je zaista premalo za uživanje u njegovim ljepotama.
Svakako pogledajte i ovaj link i saznajte nešto više o njegovoj povijesti (www.tz-vis.hr)